Att tänka på…

… vid utflyttning

Nycklar
Lämna in samtliga nycklar till Certego, föreningens nyckeladministratör –
Läs mer i denna PDF.

Telia Triple Play
För att inte längre ingå i det kollektiva avtalet ska utträdande medlem kontakta Telia, tel. 020 – 755 766.

Överlämna till nästa ägare:
• 2 st Telia digitalboxar (oavsett lägenhetsstorlek) + fjärrkontroller
• Lägenhetens skötselpärm
• Allt innehåll i it-skåpet (router, kablar m.m.)
• Info om aktuell portkod.

• Om du haft en elektronisk garageportsöppnare – lämna in den till styrelsen. Lägg kontrollen, märkt med lägenhetsnummer, i föreningens postbox på Torngatan 38.
Öppnaren är föreningens egendom och måste stanna i föreningen, så att inte andra än föreningens medlemmar kan få tillträde till garaget.
Om kontrollen inte återlämnas avkodas den efter flytten.

… vid inflyttning

Nycklar
Kvittera ut nycklar på Certego, föreningens nyckeladministratör –
Läs mer i denna PDF.

Kontrollera att tidigare ägare överlämnat:

  • 2 st Telia digitalboxar (oavsett lägenhetsstorlek) + fjärrkontroller
  • Lägenhetens skötselpärm
  • Allt innehåll i it-skåpet (router, kablar m.m.)
  • Info om aktuell portkod.

Övrig viktig information

  • För att slippa parkeringsböter vid inflytt, kontakta styrelsen för att få ett tillfälligt parkeringstillstånd för den dag du flyttar in.
  • Fyll i dina kontaktuppgifter i formuläret under fliken Kontakta styrelsen. När styrelsen fått kontaktuppgifterna så kommer vår förvaltare att uppdatera namn på dörr, brevlåda och lista vid porten samt programmera porttelefonen med eventuellt telefonnummer.
  • Är du intresserad av garageplats (bil eller mc) eller parkeringsplats utomhus, kontakta Marlene Mäkinen på Fastum (marlene.makinen@fastum.se) som sköter administrationen av våra garage- och parkeringsplatser. Behöver du garagedosa, kontakta styrelsen.
  • Läs igenom föreningens ordningsregler.
  • För information om din lägenhet läs igenom lägenhetens skötselpärm och bostadspärm. Dessa ska lämnas över från den tidigare ägaren, men kan även laddas ner från föreningens webbsida.
  • Svar på vanliga frågor om till exempel värmen i lägenheten, innergården, grillning på balkonger med mera, hittar du under fliken Vanliga frågor.
  • Teckna hemförsäkring med bostadsrättstillägg.
  • Sedan våren 2019 har föreningen IMD el. Läs mer på https://www.tornet2.se/installtion-av-imd-el-ar-nu-genomford/
  • Kontakta Telia ang. inkoppling av Triple Play (tel. 020-75 57 66) för att omfattas av föreningens avtal. Då erhålls de koder som krävs för att t.ex. hyra film direkt via TVn, samt tillgång till ”Mina Sidor” på Telias hemsida.
    Om en ny medlem önskar flytta över ett fast telefonnummer från en annan operatör än Telia är det viktigt att Telia kontaktas innan avtalet med nuvarande operatör sägs upp. Annars hamnar telefonnumret i karantän och spärras från användning.

Den viktigaste informationen om Tornet 2 hittar du här på webbsidan.
Detaljerad info (t.ex. bruksanvisningar) finns i lägenhetens skötselpärm.